Ak podnikáte, nepodceňujte umiestnenie webovej stránky. Musíte si uvedomiť, že bez ohľadu na to, aké služby ponúkate, čo predávate alebo v akom odvetví pôsobíte – aby ste boli úspešní, musíte propagovať svoju značku online. Okrem webovej stránky vašej spoločnosti, ktorá je základom vašej online prezentácie, by ste mali uprednostniť SEO. Najprv sa však musíte naučiť, čo zahŕňa efektívne umiestnenie webovej stránky tak, aby oslovila nové publikum a získala výhodu oproti konkurencii.

Umiestnenie webovej stránky a Google
Ak prevádzkujete vlastnú firmu, skutočnosť, že používatelia na tento účel používajú predovšetkým Google, môže byť kľúčová. Nie je preto prekvapením, že dosiahnutie čo najvyššej pozície vo výsledkoch vyhľadávania pre webovú stránku sa stalo prioritou každého podnikateľa.
Pravdepodobne vás práve teraz zaujíma, ako dosiahnuť lepšiu online viditeľnosť – a teda lepšie umiestnenie webovej stránky. Ak je pre vás reklama na Googli príliš drahá, musíte investovať do umiestnenia webových stránok. Tento pojem – známy aj ako SEO (optimalizácia pre vyhľadávače) – zahŕňa rôzne postupy, ktoré môžu pomôcť vašej webovej stránke dosiahnuť vyššie umiestnenie vo výsledkoch organického vyhľadávania. Lepšia online viditeľnosť, väčšia dôvera v značku a noví zákazníci – to je len niekoľko z mnohých výhod optimalizácie vašej webovej stránky pre vyhľadávače. Niekedy však prvé výsledky neuvidíte ani po niekoľkých mesiacoch. Umiestnenie webovej stránky s dôrazom na SEO je proces:
- komplexný – zahŕňa množstvo aktivít na webe aj mimo neho (on-site aj off-site), vďaka ktorým sa webová stránka môže umiestniť vysoko vo výsledkoch vyhľadávania pre rôzne kľúčové slová,
- dlhodobé – vyžaduje si nepretržitú prácu na webovej stránke a jej prispôsobovanie pokynom spoločnosti Google a aktualizáciám algoritmov.
Ak teda nemáte zručnosti alebo čas na to, aby ste sa o všetko postarali sami, zverte umiestnenie webovej stránky skúseným SEO špecialistom.
Čo ovplyvňuje umiestnenie webovej stránky?
Už viete, že používatelia najčastejšie používajú vyhľadávače na vyhľadávanie informácií o značkách, produktoch a službách. A na to používajú vhodné kľúčové slová. Následne si vyberú webové stránky uvedené vo výsledkoch vyhľadávania, ktoré algoritmy umiestnili vysoko – zvyčajne v prvej desiatke.
A keďže každý používateľský dopyt generuje množstvo adries, musia byť správne klasifikované. Aby spoločnosť Google poskytla používateľom internetu čo najrelevantnejšie a najhodnotnejšie hodnotenie, zavádza do svojich algoritmov množstvo požiadaviek, zmien a aktualizácií. Faktory hodnotenia preto ovplyvňujú umiestnenie webovej stránky .
Preto, ak chcete dosiahnuť a udržať si vysoké umiestnenie vo vyhľadávačoch, musíte prispôsobiť svoju webovú stránku neustále sa meniacim pokynom vyhľadávača.

5 krokov k lepšiemu umiestneniu webovej stránky vo vyhľadávači Google
1. Vykonajte SEO audit a analyzujte svoju webovú stránku
Posúdenie vašej webovej stránky z hľadiska správnej optimalizácie je kľúčom k prijatiu opatrení a posilneniu pozície vašej spoločnosti vo vyhľadávaní Google. SEO audit je neoddeliteľnou súčasťou efektívneho SEO. Je to východiskový bod pre dosiahnutie lepšieho umiestnenia vo výsledkoch vyhľadávania.
2. Vyberte správne kľúčové slová
Vedeli ste, že jedným z dôvodov nedostatku organickej (bezplatnej) návštevnosti webových stránok je zlý výber kľúčových slov? To sa premieta do nízkeho záujmu o produkty alebo služby online a straty potenciálnych zákazníkov . Analýza populárnych fráz súvisiacich s vaším odvetvím je preto dôležitým krokom pri umiestňovaní vašej webovej stránky vo vyhľadávači Google.
Pamätajte, že efektívne umiestnenie kľúčových slov si vyžaduje nielen používanie všeobecných fráz (napr. SEO), ale aj špecifickejších – známych aj ako frázy s dlhým chvostom (napr. čo je SEO?). Ak budete tieto typy fráz používať vo svojom obsahu, metaznačkách, nadpisoch, odkazoch a na sociálnych sieťach, všimnete si lepšiu viditeľnosť vo vyhľadávačoch.
3. Píšte jedinečný a hodnotný SEO obsah
Pozíciu webovej stránky vašej spoločnosti vo vyhľadávaní Google určuje mnoho faktorov. Je však ťažké si vôbec predstaviť umiestnenie v prvej desiatke výsledkov vyhľadávania bez hodnotného obsahu webovej stránky. Na dosiahnutie lepšieho umiestnenia sa musíte zamerať na SEO copywriting, ktorý zahŕňa vytváranie obsažných, jedinečných a na kľúčové slová bohatých textov, ktoré sú komplexné a pútavé.
Je dobré vedieť, že vyhľadávače si cenia kvalitný obsah, ktorý najlepšie odpovedá na otázky používateľov a dodržiava pokyny. Preto je v rámci SEO potrebné nielen písať pútavé a odborné články a popisy, ale aj optimalizovať a aktualizovať tie, ktoré už boli publikované.
4. Technicky optimalizujte svoju webovú stránku
Kľúčom k úspechu je aj technická optimalizácia webových stránok, ktorá si vyžaduje prijatie niekoľkých dôležitých SEO opatrení na stránke:
- vytvorte jednoduché adresy URL,
- sitemap (pomáha prehľadávačom Googlu ľahšie sa orientovať na vašej webovej stránke a pochopiť jej štruktúru),
- pripravte správne metadáta s dôrazom na vhodnú dĺžku a pútavým obsahom,
- poskytnite responzívnu verziu webovej stránky,
- použite interné prelinkovanie – uľahčí navigáciu na webe a prístup ku konkrétnemu obsahu,
- optimalizácia grafiky,
- implementujte štruktúrované dáta a presmerovania,
- inštalácia SSL certifikátu,
- dávajte si pozor na rýchlosť načítavania webovej stránky – pamätajte, že stránka, ktorej načítanie trvá dlho, bude mať oveľa vyššiu mieru okamžitých odchodov.

5. Implementujte aktivity aj mimo webovej stránky
Ak chcete dosiahnuť vyššie umiestnenie webovej stránky vo vyhľadávači Google, musíte si udržiavať hodnotný, bezpečný a rozmanitý profil odkazov. Efektívne budovanie odkazov vám pomôže získať väčšiu viditeľnosť vo vyhľadávačoch, generuje návštevnosť webových stránok a posilňuje imidž vašej značky. Pri budovaní odkazového profilu nezabudnite, že dôležitá je kvalita, nie kvantita. Preto získavajte odkazy z relevantných a hodnotných domén.
Okrem získavania cenných odkazov musíte zabezpečiť aj autoritu svojej webovej stránky. Pamätajte, že vyhľadávače zohľadňujú dobu registrácie a vek domény. Google vo všeobecnosti viac dôveruje adresám, ktoré existujú dlhšie (pokiaľ nemajú problematickú minulosť).