Prečo by mala mať každá firma Google firemný profil? 

- 3. apríla 2025
ilustrácia - web

Google firemný profil je služba, ktorá používateľom poskytuje rôzne údaje o firme. Nečudo, že je to jeden z najdôležitejších nástrojov, najmä ak hovoríme o lokálnom marketingu. Taktiež nie je prekvapujúce, že čoraz viac podnikateľov sa odhodláva založiť si takýto profil. Prečo sa teda oplatí investovať? Ako sa postarať o jeho postavenie Na tieto a ďalšie otázky odpovieme v tomto podcaste, preto vás pozývam počúvať! 

[Text, ktorý čítate, je prepisom podcastu] 

Ahoj, volám sa Oskar a toto je podcast e-fektywna firma – séria od WeNetu, vďaka ktorej pomáhame podnikateľom rozvíjať ich podnikanie online. Pozývam vás na štyridsiatu epizódu, v ktorej sa pozrieme na Google Business Profile. Poviem vám o tom, čo to vlastne je a ako to vyzerá. Zamyslíme sa aj nad tým, prečo sa do nej oplatí investovať a čo ovplyvňuje jej postavenie. Určite sa dozviete niečo zaujímavé! Nechcem to predlžovať, takže môžeme začať hneď! pozývam! 

Propagujte svoju spoločnosť 

Google firemný profil

Čo je to Google firemný profil a ako vyzerá? 

Čo je profil spoločnosti na Googli? Narazili ste niekedy pri hľadaní spoločnosti na internete na políčko na pravej strane výsledkov vyhľadávania, kde by ste mohli nájsť všetky potrebné informácie, ako napríklad názov spoločnosti. Som si takmer istý, že je to tak? Ide o virtuálnu vizitku spoločnosti známej pod starým názvom „Google My Business“. Tu stojí za zmienku, že firmy, ktoré takúto vizitku majú, sú viditeľné aj v Google Maps – ako už asi tušíte, hovoríme o špendlíkoch na mape, ktoré sú pripevnené ku konkrétnemu miestu. 

Mohli by sme sa čudovať, prečo by sme vlastne mali vytvárať Firemný profil, no účinky takéhoto riešenia možno pozorovať aj voľným okom. Asi nám dáte za pravdu, že firma, ktorá má takýto Profil, vás presvedčí oveľa rýchlejšie. Vďaka nej si môžete vybudovať svoj imidž na internete a dobrý imidž firmy má pozitívny vplyv na predaj produktov a kontakt so zákazníkmi. Ak sa rozhodnete pre vytvorenie takejto vizitky, musíte vedieť, že ju musíte neustále aktualizovať a udržiavať kontakt so zákazníkmi, napríklad odpovedaním na ich otázky. Takto naplno využijete potenciál takéhoto Profilu a získate veľa v očiach potenciálnych zákazníkov. 

Nezabudnite, že váš firemný profil sa zobrazí nielen vtedy, keď niekto zadá názov vašej firmy do vyhľadávača. Keď používateľ zadá všeobecnú frázu, napr. „Kaderníctvo Žillina“, dostane na mapu zoznam vizitiek. Zvyčajne ide o tri najrelevantnejšie výsledky v jeho bezprostrednej polohe. A to je ďalší dôvod, prečo sa o vizitku vašej firmy oplatí starať – môže byť vstupnou bránou k osloveniu mnohých nových zákazníkov. 

Prečo sa oplatí investovať do Google firemného profilu? 

Teraz poďme k jadru veci. Prečo sa oplatí investovať do Google firemného profilu? Túto otázku si určite kladiete a ja sa s odpoveďou ponáhľam. V prvom rade mi dovoľte povedať, že existuje veľa dôvodov. Poďme teda na vec. 

Prvý dôvod je celkom zrejmý, no veľmi reálny. Vizitka Google vám umožňuje byť viditeľný na internete. Čo ak teda nie je nič nové? Možno, ale štatistiky môžu byť niekedy ohromujúce. Správa vypracovaná 99 firmami hovorí, že 65 percent vyhľadávanie končí na prvej stránke Google. Vďaka Google vizitkám po zadaní mena potenciálny zákazník okamžite dostane informácie o vašej spoločnosti. 

Čo ovplyvňuje umiestnenie vizitky? 

Ešte k téme lokálnych vyhľadávaní spomeniem aj to, že na blogu Google sa môžeme dočítať, že vyhľadávanie „miesto“ + „firma“ sa v roku 2022 zvýšilo o viac ako 80 %. Pamätajte, že zákazníci hľadajú firmy ako je táto v Mapách Google a Google firemný profil má v tejto aplikácii aj špendlík. Zaujímavé je, že ho používa už 10 miliónov Poliakov! Čoskoro sľubne? Tak poďme ďalej! 

Štatistiky a analytické nástroje sú mimoriadne dôležité, najmä ak chceme sledovať správanie nášho publika, však? Mám pre vás dobrú správu –  Google firemný profil vám sprístupní aj rozsiahle štatistiky a funkcionality, vďaka ktorým môžete sledovať obľúbenosť podniku a reagovať, keď si niečo všimnete. 

Dodatočne nemôžeme zabudnúť na dobrý imidž spoločnosti spomínaný na začiatku. Umožnite svojej spoločnosti získať príťažlivosť v očiach potenciálnych zákazníkov vytvorením a udržiavaním Google firemného profilu

Čo ovplyvňuje umiestnenie vizitky? 

Ako vidíte, dôvodov, prečo sa ho oplatí nosiť, je hneď niekoľko. Skôr než prejdeme k zhrnutiu, rád by som pridal pár slov o tom, čo ovplyvňuje umiestnenie vizitky. Mysleli si, že stojí za to diskutovať, pretože chcete osloviť čo najviac potenciálnych zákazníkov, však? 

Google pri určovaní pozície vašej vizitky pre danú skupinu fráz zohľadňuje niekoľko faktorov. Čo medzi týmito faktormi nájdeme? čo myslíš? Je veľmi možné, že správna odpoveď už prišla na myseľ. Pre pozíciu vášho firemného profilu je jedným z faktorov relevantnosť – teda či sa vizitka a jej obsah zhodujú s hľadaným kľúčovým slovom. To však nie je všetko. Dôležitá je aj vzdialenosť – čím bližšie je zákazník k vašej firme, tým lepšie pre vás. Dôležité je aj rozpoznanie značky a jej aktualizácia vrátane toho, o čom sme hovorili vyššie – ak sa rozhodnete mať Google firemný profil, nezabudnite ho aktualizovať. Podľa Google je to naozaj dôležité. 

 Google firemný profil a ako vyzerá

A tým sme sa dostali na koniec podcastu. Dúfam, že sa mi podarilo predstaviť vám tento Google firemný profil a možno vás aj povzbudiť, aby ste si ho založili. Myslíte si, že takáto vizitka na internete vám pomôže získať nových zákazníkov? Možno sa chcete zamerať na lokálny marketing? Podľa mňa to rozhodne stojí za to! Dajte mi vedieť, čo si myslíte, a to je odo mňa na dnes všetko! Veľmi pekne vám ďakujem za počúvanie a do skorého videnia! 

Mohlo by vás zaujímať