User Generated Content má nielen pre firmy viaceré výhody. Ak vediete vlastnú firmu a tvoríte obsah aspoň pre firemné sociálne médiá, určite si uvedomujete, aké dôležité je, aby bol zaujímavý pre príjemcu. Nie nadarmo sa hovorí „Content is king“. Ale počuli ste už o trochu inej forme obsahu, a konkrétne o User Generated Content? Inými slovami, je to obsah vytváraný zákazníkmi a treba zdôrazniť, že je pre príjemcov najviac dôveryhodný.

Čo je User Generated Content?
V doslovnom preklade User Generated Content ide o obsah generovaný používateľmi. Zaujímavé je, že s ním prichádzame do kontaktu naozaj veľmi často, ba čo viac – veľmi často sme jeho tvorcami. Ako? Nuž, User Generated Content sú okrem iného fotografie, videá, príspevky na blogoch a sociálnych médiách, komentáre, recenzie a oveľa viac.
Aké sú výhody UGC?
User Generated Content je predovšetkým autentický a dôveryhodný. Viac nás presvedčí firma, ktorá má samé pozitívne komentáre a jej zákazníci vyjadrili spokojnosť so spoluprácou s ňou, než firma, ktorá o sebe píše len v superlatívoch. Funguje tu princíp social proof, teda spoločenský dôkaz správnosti – ak doterajší zákazníci zostali firme verní a môžu s čistým svedomím odporúčať jej služby alebo produkty, sme skôr naklonení tomu, aby sme sa aj my stali jej zákazníkmi.
Nemožno poprieť, že obsah generovaný jednými používateľmi je pre ostatných prirodzenejší, dôveryhodnejší a presvedčivejší. Navyše, takýto obsah sa rýchlejšie zapamätá, zlepšuje imidž značky a pomáha budovať vzťahy.
User Generated Content skrýva aj ďalšiu veľkú výhodu, keďže takáto forma obsahu je relatívne lacná na produkciu. Firmy musia len motivovať používateľov, aby sa delili o svoje fotografie, skúsenosti a názory.

Ako získavať User Generated Content?
Určite sa zamýšľate nad tým, ako možno získavať obsah generovaný zákazníkmi. Na myseľ prichádzajú takmer okamžite sociálne médiá a je to, samozrejme, správna úvaha. Pridávajúc príspevky, pozývajte príjemcov k diskusii v komentároch. Robte na svojich profiloch Q&A, teda otázky a odpovede týkajúce sa vašich služieb a produktov. Ak predávate fyzické produkty, môžete zákazníkov pozývať, aby zverejňovali fotografie s vaším produktom. Z
Nemôžete však zabúdať na to, že takúto formu obsahu nie je vždy ľahké sledovať. Zatiaľ čo komentáre a recenzie nájdete priamo vo svojich sociálnych médiách, tak fotografie zdieľané zákazníkmi napríklad na Instagrame môžu ľahko uniknúť vašej pozornosti. Aby ste sa tomu vyhli, vytvorte špeciálne hashtagy súvisiace s vašou značkou a požiadajte používateľov, aby ich pridávali do svojich príspevkov. Navyše môžete ísť o krok ďalej a vybudovať okolo danej služby alebo produktu súťaž, aby ste motivovali ešte viac používateľov zapojiť sa do zábavy, čo sa, samozrejme, premietne do väčšej viditeľnosti na sociálnych sieťach.
Zvážte aj spoluprácu s mikroinfluencermi, ktorá v poslednom čase veľmi získala na popularite. Poslanie vzoriek svojich produktov vybranému okruhu ľudí, ktorých publikum pravdepodobne obľúbilo vašu značku a využilo vaše produkty, môže byť dobrým riešením.

Ako User Generated Content vplýva na SEO?
A ako môže User Generated Content vplývať na SEO? Samozrejme, predovšetkým sa musíte postarať o to, aby obsah generovaný používateľmi nebol len na firemných sociálnych médiách, ale aj na vašej webovej stránke. Pridajte sekciu komentárov na produktové stránky a sekciu na hlavnej stránke s fotografiami zdieľanými vašimi zákazníkmi.
Pamätajte, že vyhľadávače milujú unikátny obsah, preto majú weby s jeho veľkým množstvom väčšie šance na vyššie pozície vo výsledkoch vyhľadávania. Okrem toho sa web vďaka nemu stáva aktuálnejší a interaktívnejší, čo tiež zvyšuje jeho hodnotu pre používateľov aj pre vyhľadávače.
Pamätajte, že články o vašej firme publikované blogermi a inými používateľmi sú prirodzeným linkbuildingom, čo môže pozitívne ovplyvniť pozíciu vašej webstránky vo vyhľadávačoch.
Dobré rady a pomoc ohľadom User Generated Content dostanete aj od odborníkov z WeNet. Kontaktujte nás a radi vám poradíme aj v iných oblastiach SEO.