Čo je to vizitka NAP a ako posilniť miestne umiestnenie vašej spoločnosti 

- 3. apríla 2025
ilustrácia - web

Vizitka NAP je virtuálna vizitka spoločnosti, ktorej názov pochádza z troch anglických slov – Name, Address, Phone. Takáto vizitka, obsahujúca základné informácie o spoločnosti, môže byť umiestnená na lokálnej webovej stránke alebo v adresári webových stránok. Stojí za to zabezpečiť, aby bola pravidelne aktualizovaná – jej prítomnosť môže ovplyvniť miestne umiestnenie spoločnosti. Ako? Aké informácie by som mal uviesť na vizitke? Pozrite si nášho sprievodcu. 

NAP

Vizitka NAP = online vizitka pre vašu spoločnosť

Vizitka NAP je online vizitka spoločnosti, ktorá je dostupná na miestnej webovej stránke alebo v adresári. Jeho názov pochádza z troch anglických slov: Name – name (firmy), Address – address (miestna adresa firmy v plnom formáte – ulica, číslo bytu, mesto, PSČ), Phone – telefónne číslo. 

Vizitka NAP obsahuje najdôležitejšie informácie o spoločnosti a má veľmi veľký vplyv na lokálne umiestnenie spoločnosti vo výsledkoch vyhľadávania. Čo je to spomínané lokálne SEO? Ide o aktivity zamerané na povýšenie webovej stránky na najvyššie možné pozície v organických výsledkoch vyhľadávania na lokálne dopyty. 

Pýtate sa, kam umiestniť takúto vizitku NAP? Môžete to urobiť napríklad na miestnom portáli alebo na priemyselnej webovej stránke. Medzi najobľúbenejšie miesta ponúkajúce zverejnenie vizitiek NAP patria napríklad aj zlatestranky.sk či iné katalógy. 

Prečítajte si tiež: Faktory hodnotenia Google 

Čo by mala obsahovať dobrá vizitka NAP? 

Okrem základných údajov sa do vizitky NAP oplatí zahrnúť aj ďalšie informácie užitočné pre používateľa, vďaka ktorým bude môcť vašu spoločnosť rýchlo a jednoducho kontaktovať. Patria sem: 

  • adresa webovej stránky spoločnosti, 
  • firemné profily na sociálnych sieťach, 
  • názov spoločnosti (najlepšie s kľúčovým slovom), 
  • popis aktivít spoločnosti na miestnom trhu, 
  • informácie o službách a produktoch ponúkaných spoločnosťou, 
  • emailová adresa, 
  • daňové identifikačné číslo, 
  • otváracie hodiny spoločnosti. 

Pri umiestňovaní vyššie uvedených informácií na vizitku NAP nezabúdajte, že dobrá vizitka je aktuálna vizitka. Preto si určite zapíšte miesta, kde ste pridali informácie o vašej spoločnosti a prihlasovacie meno a heslo na tieto portály. Ak sa zmenia kontaktné údaje spoločnosti, budete ich môcť rýchlo aktualizovať a používatelia nebudú zavádzaní. 

Propagujte svoje podnikanie  NAP

Nezabúdajte, že zákazníci môžu niekedy naraziť na takúto vizitku náhodou. Ak ste ho pridali pred niekoľkými rokmi a odvtedy ste zmenili svoj firemný profil alebo adresu, zákazník o tom nebude vedieť. Zavolá na neplatné telefónne číslo a počká na odpoveď a po chvíli to jednoducho vzdá a využije ponuku niekoho iného. 

Propagujete svoju firmu na lokálnom trhu? Začnite hneď >>> 

Ako má vizitka NAP vplyv na miestne umiestnenie? 

Vizitky NAP prinášajú množstvo výhod. Nielenže zväčšujú „pool“ dát pre vašu spoločnosť na internete (a môžu pomôcť používateľovi, keď váš web nefunguje a chce nájsť jeho adresu alebo telefónne číslo), ale podporujú aj lokálne SEO. Ako? 

Umiestňovanie správnych NAP na rôzne miesta na webe – napríklad na webovú stránku vašej spoločnosti, do obchodných adresárov alebo na sociálne médiá – je skvelý spôsob, ako si v očiach spoločnosti Google vybudovať dobrú povesť. Ak sú správne a všade rovnaké , váš firemný profil v službe Moja firma na Googli a na webe má šancu dosiahnuť lepšiu pozíciu vo výsledkoch lokálneho vyhľadávania. 

Čo je to vizitka NAP

Propagujte svoje podnikanie

Pozor! Ak údaje v zoznamoch NAP na rôznych miestach na webe nie sú rovnaké, spoločnosť Google môže považovať vašu firmu za nespoľahlivú a nebude ju zobrazovať vysoko vo výsledkoch vyhľadávania. 

Ak chcete podporiť lokálne SEO svojho webu, nezabudnite pridať jeho adresu na čo najviac vizitiek, najlepšie v možnosti dofollow . Upozorňujeme však, že niektoré portály môžu za pridanie odkazu vyžadovať poplatok. Odkaz z vizitky NAP je priamou reklamou spoločnosti medzi zainteresovanými používateľmi, ktorí na tomto mieste hľadajú firemné dáta a šancou získať hodnotný odkaz, ktorý zvýši pozíciu vo výsledkoch vyhľadávania. 

Musíte si uvedomiť, že Google je veľmi naklonený vizitkám a odkazom NAP, takže stránka spoločnosti, ktorá má takéto odkazy vo svojom odkazovom profile, je hodnotená oveľa vyššie ako stránka konkurencie, ktorá nemá vizitky NAP.  

Mohlo by vás zaujímať