Chcete byť v top 10 výsledkoch vyhľadávania? Odpoveď je SEO copywriting. Práve umiestnenie môže byť kľúčom k úspechu vašej spoločnosti na internete. O lepšie umiestnenie sa však bez vhodného obsahu bojuje len ťažko. Blogové príspevky nemusia byť len zaujímavé a vecné, ale musia spĺňať aj pravidlá pre vyhľadávače. Zistite, ako vytvoriť SEO texty, ktoré sú pre používateľa atraktívne a hodnotné pre Google.
Ako vytvoriť obsah pre internet?
Pamätáte si časy, keď weby zverejňovali obsah naplnený umelými kľúčovými slovami? Našťastie sú nenávratne preč! Dnes obsah, ktorý je pre používateľov bezcenný a nie je správne optimalizovaný pre vyhľadávač, nezíska viditeľnosť vo výsledkoch vyhľadávania – a viditeľnosť je kľúčom k získaniu nového publika.
Čo teda v súčasnom online svete skutočne funguje? Určite to bude pútavý obsah, atraktívna forma a zaujímavá téma šitá na mieru dopytom používateľov internetu. Nemôžete zabudnúť ani na prispôsobenie textu pokynom pre vyhľadávače. To všetko vytvára efektívny článok vytvorený v rámci SEO copywritingu.
Čo je to SEO copywriting?
Začnime od základov. Čo je SEO? Search Engine Optimization je optimalizácia webovej stránky pre vyhľadávače. Tento pojem popisuje praktiky vykonávané na webovej stránke aj mimo nej, ktorej cieľom je zlepšiť pozíciu v Google. Jedným z kľúčových prvkov positioningu je content marketing, ktorý si vyžaduje efektívny copywriting, teda vhodnú úpravu online textov.
Vďaka týmto poznatkom môžeme špecifikovať, že SEO copywriting je proces tvorby obsahu, ktorý na jednej strane pútavo a pútavo odpovedá na dopyty používateľov, na druhej strane spĺňa pravidlá pre vyhľadávače a je viditeľný svojim robotom. Najťažšou úlohou bude udržať rovnováhu medzi použiteľnosťou a správnou optimalizáciou.
SEO copywriting je určený na publikovanie na internete . Cieľom je v tomto prípade propagovať váš web vo výsledkoch vyhľadávania (aj keď, samozrejme, nielen optimalizácia obsahu vedie k lepšej pozícii v Google). Jeho pravidlá si teda musíte osvojiť bez ohľadu na to, či tvoríte obsah webu, popisy e-commerce produktov alebo články na firemný blog.
SEO copywriting zahŕňa hlavne:
- obsah na webovej stránke – všetky druhy materiálov, ktoré plnia webovú stránku textom a prezentujú spoločnosť a jej ponuku zákazníkovi;
- popisy produktov – jedinečný obsah v internetových obchodoch, ktorý poskytuje najdôležitejšie informácie o tovare;
- blogové príspevky – hodnotný a vecný obsah, ktorý odpovedá na otázky používateľov a zvyšuje organickú návštevnosť (zadarmo),
- back-end texty – záznamy publikované na špeciálne vytvorených serveroch obsahujúce dôležité kľúčové slová a odkazy na webovú stránku, ktoré bude Google vďaka nim považovať za hodnotnejšie.
Aké ďalšie SEO texty by sa mali objaviť na vašom webe? Vyberte si popisy kategórií, obsah na informačných a ponukových podstránkach, vstupné stránky (cielené weby, ktoré sa zobrazia po kliknutí na reklamu) alebo sprievodcov.
5 SEO copywriting faktorov, ktoré ovplyvňujú umiestnenie
Ako sa ukazuje, na to, aby ste sa vo výsledkoch vyhľadávania umiestnili vysoko, musíte sa postarať o štruktúru a kód webu, rýchlosť načítania, interné a externé prepojenie atď. A jedným z kľúčových prvkov, ktoré ovplyvňujú viditeľnosť webu vo vyhľadávaní motor je obsahom. Stojí za to zistiť, aké faktory SEO copywritingu môžu ovplyvniť optimalizáciu webovej stránky v Google. Tu sú.
1. Kľúčové slová a frázy
Kľúčové slová sú základom pre budovanie viditeľnosti vo vyhľadávačoch. Sú kontaktným bodom medzi webovou stránkou a používateľom, ktorý hľadá obsah, ktorý zodpovedá jeho potrebám a záujmom. Pri hľadaní inšpirácie pre SEO texty teda môžete využiť rôzne zdroje, no základom by mal byť správny výber fráz.
Vďaka analytickým nástrojom dostupným na internete, napr. Senuto alebo Ahrefs, môžete nájsť východiskový bod pre tvorbu článkov pre vyhľadávač a nápovedu, ktoré kľúčové slová sa oplatí použiť. Ich obsahová hustota je dôležitým hodnotiacim faktorom, no pamätajte, že nie je nič horšie ako prílišná optimalizácia, teda príliš veľa fráz bez vhodnej formy v texte.
2. Nadpisy H1-H6
V rámci efektívneho SEO copywritingu potrebujete vytvárať správne naformátované texty. Prvok, na ktorý si musíte dať obzvlášť záležať, sú hlavičky. Vďaka nim môžete určiť hierarchiu a štruktúru článku. H1 je zvyčajne nadpis, zatiaľ čo ostatné prvky sú nadpisy nižšej úrovne.
Dobrý názov by mal nielen informovať, o čom text je, ale aj povzbudiť ľudí, aby si ho prečítali. Preto musí obsahovať kľúčové slovo a musí byť zaujímavý a pútavý. Nezabúdajte, že práve pútavé titulky a pútavý úvod upútajú pozornosť a nabádajú používateľa k ďalšiemu čítaniu.
3. Metadáta
Pri tvorbe SEO textov nemôžete zabudnúť na také dôležité faktory, akými sú meta názov a meta popis. Prvým je nadpis umiestnený v sekcii <head> webu, ktorý informuje (robotov Google a používateľov), čo sa na danej podstránke nachádza. Druhým prvkom je krátky popis adresovaný predovšetkým príjemcom – ak je správne pripravený, premietne sa do počtu kliknutí.
Preto si vyberajte názvy a meta popisy, ktoré podporujú interakciu a obsahujú meta kľúčové slová, s dĺžkou zodpovedajúcou pokynom Google, aby boli plne viditeľné vo výsledkoch vyhľadávania. Roboty a používatelia internetu tak rýchlejšie pochopia obsah daného textu. Pamätajte, že práve tieto prvky uvidí používateľ vo výsledkoch vyhľadávania ako prvé.
4. Vnútorné prepojenie
Chcete zlepšiť indexovanie vášho webu? Potom vyberte interné prepojenie! Na tento účel môžete využiť SEO texty – zaraďte odkazy na ďalšie články a podstránky vášho webu. Čitateľov tak efektívne nasmerujete na ponuky, produkty či informácie, ktoré sú kľúčové.
Interné odkazy nielenže pomáhajú používateľom internetu orientovať sa na webovej stránke, ale tiež zvyšujú hodnotu textov v kontexte určovania polohy. Pamätajte teda, že odkazy musia zodpovedať téme a mali by sa zobrazovať v textovej aj grafickej podobe. Tieto typy odkazov by sa mali používať prirodzene a s mierou.
5. Vecný obsah
Jedným z faktorov SEO copywritingu, ktorý ovplyvňuje umiestnenie webovej stránky v Google, je určite obsah. Keď totiž používatelia zadávajú kľúčové slová do vyhľadávača, chcú získať konkrétne informácie o téme, ktorá ich zaujíma. To je dôvod, prečo iba hodnotné, vecné materiály, ktoré odpovedajú na otázky, vám môžu pomôcť získať autoritu medzi vašimi publikom. A to sa určite premietne do lepšej viditeľnosti vo výsledkoch vyhľadávania – Google už roky oceňuje webové stránky, ktoré zverejňujú kvalitný obsah.
Online texty musia byť jazykovo správne a jedinečné – zabudnite preto na kopírovanie. Musia sa tiež pravidelne objavovať na vašom webe. V súlade so zásadami SEO copywritingu sa postarajte aj o prvky ako: logické odseky, tučné a odrážky a optimalizovanú grafiku a vizuálne materiály. Píšte jednoducho a zrozumiteľne a používajte jazyk výhod.
Ako vidíte, dobrý text vyhľadávacieho nástroja pozostáva z mnohých prvkov. Ak nemáte čas vŕtať sa v klávesnici, prenechajte túto úlohu profesionálom. SEO copywriteri z WeNet pre vás pripravia obsah súvisiaci s vaším odvetvím, ktorý efektívne zvýši vysokú pozíciu vašej spoločnosti v Google a osloví tak potenciálnych zákazníkov.
SEO copywriting – prečo sa to oplatí robiť s WeNet?
Správny obsah na vašom webe môže zmeniť vaše podnikanie. Budú dobre fungovať, ak pôsobíte v odvetví e-commerce, vytvárate blog alebo prevádzkujete začínajúcu spoločnosť aj perspektívnu značku, ktorú chcete rozvíjať online.
Uvedomujeme si, že vytvárať kvalitné texty nie je jednoduchá záležitosť. Koniec koncov, na jednej strane by ste sa mali zamerať na poskytovanie hodnotného obsahu používateľom a na druhej strane pamätajte na to, že tieto typy článkov musia spĺňať aj pokyny pre vyhľadávače. Preto, ak:
- chcete ušetriť peniaze a čas na rozvoj svojho podnikania,
- nemáte potrebné zručnosti na vytváranie bezchybných textov,
- si laik a nevieš písať efektívne internetové texty,
- chýbajú vám zručnosti a znalosti na prípravu dobrého článku,
- nepoznáte princípy SEO a technické aspekty umiestňovania,
potom zverte SEO copywriting do rúk špecialistov z WeNet. Naši online poradcovia pripravia pútavý obsah, ktorý si prečítajú vaši súčasní aj potenciálni zákazníci . Vďaka nám získate nielen autoritu v odvetví a upevníte pozíciu kľúčových fráz vo výsledkoch vyhľadávania, ale predovšetkým zvýšite predaj svojich produktov a služieb.
Všetko preto, že naši odborníci neustále monitorujú aktualizácie vyhľadávačov Google. Vďaka tomu vytvárajú materiály v súlade s pokynmi a môžete si byť istí, že text na vašom webe bude neustále pracovať na zvyšovaní popularity značky na internete. Špecialisti navyše ponúknu obsah súvisiaci s vaším odvetvím, ktorý efektívne pritiahne príjemcov z cieľovej skupiny. Neváhajte a v prípade záujmu nás kontaktujte ešte dnes!