V súčasnosti sú spoločnosti často objavené najskôr vo virtuálnom svete a až potom navštívené v ich fyzickej lokalite. Podnikatelia, ktorí už fungujú online, získavajú obrovské výhody z internetového marketingu. Jedným z kľúčových propagačných nástrojov je služba Google Maps. Vďaka nemu sa zákazníci dostanú nielen do sídla vašej firmy jednoduchšie. Získate tiež prístup k potenciálnym kupujúcim, ktorí sa zaujímajú o vašu ponuku. Ako zvýšiť svoju viditeľnosť na Google Maps? Môžete si o tom prečítať v sprievodcovi nižšie.

1. Pridajte svoju firmu do Google Maps
Prvým krokom k zviditeľneniu v Google Maps je pridanie vašej firmy. Môžete to urobiť prostredníctvom webovej stránky alebo aplikácie. Vyhľadajte vašu firmu v Mapách. Ak ju nenájdete, znamená to, že ju tam musíte pridať. Ďalej budete musieť pridať názov, adresu vašej spoločnosti a kategóriu, ktorá jej vyhovuje. Vyberte jednu hlavnú kategóriu, aby ste používateľom a robotom Google uľahčili identifikáciu vašej firmy.
To však nie je všetko. Vyššie uvedené kroky vám umožnili pridať vizitku. Stále však potrebujete práva na zoznam, aby ste mohli prezentovať viac informácií, ktoré sú pre zákazníka relevantné. Tie následne ovplyvňujú umiestnenie vašej vizitky v Google firemnom profile. Svoju žiadosť môžete odoslať, ak máte firemný profil na Googli.
2. Vyplňte informácie o vašej spoločnosti
Keď sa Google dozvie, že ste vlastníkom firmy, môžete prejsť na ďalší krok v budovaní viditeľnosti (aj) v Google Maps. Otváracie hodiny svojej firmy môžete pridať do svojho Google firemného profilu. Nezabudnite ich aktualizovať. Bolo by užitočné uviesť: „Čoskoro sa zatvára“ alebo informáciu o dočasnom uzavretí.
Aktualizácie sú pre spotrebiteľa znamením, že ich pohodlie je pre vás dôležité. Nechceli by ste, aby niekto pobozkal kľučku a potom vám o tom nechal úplne zbytočný komentár, však? Samotný Google navrhuje sviatky a používateľov internetu môžete informovať o zmenených otváracích hodinách vo vybrané dni.
Je tiež dôležité pridať popis vašej firmy. Malo by to byť presvedčivé a vecné. Začnite s najdôležitejšími informáciami. Príjemca by mal vedieť, čo od vás dostane. Pri vytváraní popisu použite kľúčové slová súvisiace s vašou spoločnosťou. To vám pomôže dosiahnuť lepšie pozície vo vyhľadávačoch (SEO).
Potom zadajte telefónne číslo s predvoľbou pre vašu polohu. V opačnom prípade môže mať niekto problém vás kontaktovať. Pozor! Jedno číslo by malo zodpovedať jednému miestu. Ak si Google v tejto oblasti všimne nedorozumenie, posunie vás v rebríčku nižšie.
Ak prevádzkujete e-shop, využite možnosť pridania produktov na vašu Google vizitku. Používatelia si budú môcť prezerať vašu ponuku z vyhľadávača, potom prejsť na webovú stránku a uskutočniť nákup. Nezabudnite na mapu trasy Google. Pridajte na mapu špendlík na označenie polohy vašej spoločnosti.
3. Aktívne si vyžiadajte spätnú väzbu, aby ste prilákali zákazníkov
Podľa štúdie Gemius majú názory na obchod najväčší vplyv na jeho dôveryhodnosť. Navyše, najobľúbenejším online miestom na uverejňovanie recenzií je stále Google. Keďže spotrebitelia chcú vedieť o skúsenostiach iných ľudí, snažte sa im ich poskytnúť.
Ako recenzie ovplyvňujú umiestnenie v Google Maps? Roboty Google ich kontrolujú ako akýkoľvek iný obsah na webe. Ak niekto v komentári použil názov vašej spoločnosti, vyhľadávací nástroj ho zobrazí vo výsledkoch pre daný dopyt. Samozrejme, čím viac pozitívnych recenzií máte, tým väčšiu viditeľnosť získate.
Upozorňujeme, že recenzie nemožno moderovať. Názory vašich zákazníkov sa pretavia do vášho obrazu. Máte však na nich vplyv.
Ako získať pozitívne recenzie, ktoré budú aj v Google Maps?
- Pošlite odkaz svojim zákazníkom e-mailom.
- Umiestnite odkaz na svoje recenzie Google na webovú stránku svojej spoločnosti.
- Požiadajte zákazníka o posúdenie ihneď po dokončení služby.
Stručne povedané: dajte svojim zákazníkom vedieť, že ich hodnotenia sú pre vás dôležité, a uľahčite im napísanie recenzie.
Podarilo sa vám získať spätnú väzbu? Nezastavujte sa tam. Použite ich na budovanie vzťahov. Výskum jasne ukazuje, že pre používateľov internetu je dôležité, či firma reaguje na recenzie. Aj pozitívne, aj negatívne. Neodkladajte interakciu. Skúste na komentár odpovedať maximálne do dvoch dní.

4. Uverejňujte pravidelne
Aktuálnosť, čerstvosť – to majú algoritmy Google radi. Preto sa oplatí pridať položky do firemného profilu. Môžu to byť:
- nové ponuky,
- oznámenia o udalostiach,
- presmerovanie na blog na webovej stránke,
- informácie o aktuálnych zmenách, napr.
Príspevok môže obsahovať text, obrázok a výzvu na akciu (CTA). Toto je šanca zaujať publikum okolo vašej značky.
5. Ukáž nám, ako to robíš!
Predtým, ako niekto navštívi vašu atmosférickú kaviareň, chce ju vidieť. Zaujímavé a kvalitné fotografie a videá na Google Maps sú kľúčovými prvkami internetového marketingu. Ľudia potrebujú obraz, ktorý v nich vzbudí túžbu byť na konkrétnom mieste.
Lekárske ambulancie môžu prilákať návštevníkov čistými, priestrannými kanceláriami a čakárňami. Architekti sa môžu pochváliť svojím ateliérom. Ukážte, kde prijímate svojich klientov a čo vám pomáha sa o nich starať. Ako reagujete na ich potreby?
6. Postarajte sa o hodnotný linkbuilding
Optimalizácii Google Maps vašej spoločnosti napomáhajú aj externé odkazy z renomovaných stránok smerujúce na váš web. Áno, viditeľnosť webových stránok sa premieta do viditeľnosti v Google Maps. Odkazy môžete získať publikovaním sponzorovaných článkov na miestnych webových stránkach. Samozrejme, stránka firmy by mala byť prepojená s vašou vizitkou Google.
7. Pridajte mapu na svoj web. Udržujte konzistenciu
A keď už hovoríme o webovej stránke, musí mať mapu, na ktorej môžu používatelia nájsť vašu spoločnosť. Google tiež kladie veľký dôraz na konzistentnosť informácií, ktoré prezentujete o svojej značke. Je telefónne číslo, fyzická adresa alebo e-mail na mape iné ako na webovej stránke? To je pre potenciálneho zákazníka zavádzajúce a mätúce, čo môže viesť k poklesu vášho hodnotenia.
Ak zmeníte svoju polohu alebo telefónne číslo, nezabudnite tieto informácie aktualizovať kdekoľvek v sieti.

Zhrnutie o Google Maps
Trafili sme šťastné číslo sedem. Toto je vaša cesta k získaniu zákazníkov. Využite potenciál svojho firemného profilu Google na oslovenie širšieho publika. Z vašich služieb či ponuky produktov budú radi profitovať nielen obyvatelia v okolí. Ľudia, ktorí sú v danej oblasti len krátko, používajú Google Maps, pretože nepoznajú daný región. Vašou úlohou je splniť ich očakávania a poskytnúť im informácie, ktoré potrebujú. Tým sa zvyšuje šanca, že si vás vyberú pred konkurenciou.